|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Sunday, January 2, 2011

Selamanya Untukmu Sayang #3

Mumbling o milanhawkin at 10:17 PM
“Mek Na…” suara di hujung talian memanggil. Lana meringis. Rasa geram makin bercambah.

“Aku tak suka la kau panggil aku macam tu! Aku letak telefon ni karang baru padan muka kau” Lana bersuara dengan geram. Suara itu tertawa galak. Langsung tak kisah bila Lana marah2 gitu. Dah terbiasa dah.

“Alah, kalau aku panggil gitu kau marah. Kalau Adif yang panggil, kau rileks je” Afghan menjawab, pura2 kecik hati. Sebenarnya dia langsung tak kisah bila Lana marah2 gitu. Makin suka adalah. Melihat wajah Lana yg cemberut seolah sudah menjadi kemestian dlm hidupnya. Mendengar suara Lana yg marah2 pula seolah sudah menjadi halwa telinganya.

“Suka hati akulah. Kau bukannya Adif!” ujar Lana dengan sombong.

“Memangla aku bukan Adif, Mek Na ku sayang. Sebab aku sayang ko. Adif tak sayang ko” Afghan bersuara romantis.

“Uwekk! Nak muntah ok! Sayang kepala hangguk ko. Kalau ko sayang aku, mesti ko tak bagi nama pelik2 kat aku. Kau memang saja nak sakitkan hati aku kan?! Tak cukup kat sekolah kau kacau aku, sampai ke rumah pun kau nak cari aku lagi. Please la leave me alone” bentak Lana.

“Mek Na…” sengaja Afghan memanggil nama itu.

“Sebenarnya, kau nak apa telefon aku ni?” Lana benar2 sudah malas mahu melayan karenah Afghan. Dia sendiri tak faham kenapa lelaki itu suka betul mengganggu hidupnya.

Garang sungguh Lana ni kalau bercakap dengan aku, detik hati Afghan.

“Aku nak kau boleh?” makin kuat pula dia mengusik.

Terbayang2 wajah Lana yg makin merah menahan rasa geram dengan bibir merahnya digigit2. Comel. Sangat. Sungguh dia tak jemu menatap wajah Lana begitu. Sayang sungguh dia tak dapat menatap wajah Lana yang cemberut melalui corong telefon.

“Kau ni!! Mama!!” Lana menjerit.

Pap! Gagang telefon dihempas kuat. Kakinya dihentak geram. Afghan ni memang takde keje lain selain nak mengusik aku. Dari dulu! Mata empat takde otak! Lana mengutuk dalam hati.

“Apa Lana menjerit2 ni? Nak runtuh rumah ni tau, telinga mama ni pun sakit dengar jeritan Lana tu” Puan Shima mendekati anaknya yang sedang melabuhkan punggung ke sofa.

Entah sejak bila, nama Afghan sering meniti di bibir Lana sebagai pengacau no. 1 hidupnya. Kalau Lana menjerit, confirm mestilah Afghan yg tengah mengusik. Kalau Lana marah2, pasti jua si Afghanlah yang sudah membuat hari anak gadisnya tidak tenang. Hai… remaja…

“Afghan…” Haa… kan dah cakap. Pn Shima menyembunyikan senyum, bimbang anaknya semakin merajuk pula.

“Apa dia buat kat sayang mama ni, hmm?” Puan Shima memeluk bahu anak tunggalnya dengan penuh kasih sayang. Rambut Lana yang panjang mengurai dilurut lembut. Lana membalas pelukan ibunya.

“Afghan, ma….” Meleret manja Lana merengek.

“Nak mama tarik telinga Afghan ke? Nanti kalau dia datang rumah kita, mama cubit2 pipi dia ye”

Lana tergelak mendengar kata2 mamanya. Lucu pula bila terbayang pipi Afghan dicubit dan telinga Afghan ditarik mama kesayangannya.

“Senyum pun anak mama ni. Dahla, tak payah marah2 lagi, nanti tak cantik pulak anak mama ni” Lana semakin lebar mengukir senyum. Memangpun rajuk Lana tak pernah lama. Dia ada Pn Shima dan En Azman untuk memujuknya.

“Papa mana ma? Kata balik hari ni?” soal Lana sambil melirik kea rah jam dinding. Sudah pukul 6 ptg, patutnya papa sudah sampai ke rumah.

“Kejap lagi sampailah tu. Papa dah pesan tadi suruh Lana tunggu papa untuk dinner”

“Yeay! Mesti papa ada bawak balik hadiah utk Lana, kan ma? Tak sabarnya nak tunggu papa sampai” Rutin En Azman apabila pulang dari outstation bersama hadiah menjadi satu activity yg paling digemari Lana. Hatinya teruja memikirkan apa yang akan dibawa pulang oleh papanya kali ini. Lupa terus pada Afghan, si pengacau!

-----------------------------------------------------------------------

First post utk 2011... hehehe...

1 demented soul(s):

MaY_LiN said...

thank milan cayang..

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review