|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Saturday, January 22, 2011

Amihana: Nilai Sekeping Hati 54

Mumbling o milanhawkin at 9:32 PM
“Macam mana? Have you made your mind yet?”

“About what?” aku berlagak tak tahu.

“About us!”

“Saya pelik la, kenapa awak bersungguh2 nak kawen dgn saya sedangkan ramai lagi perempuan2 cantik kat luar sana tu. Kenapa awak pilih saya untuk jadi bahan mainan awak?”

“Kerana perempuan lain bukan Amihana saya. I told you, I’ve been in love with you. I still am, and will always be. Kenapa awak susah sangat nak terima saya Hana? Jauh sangat ke beza saya dengan Imran Hadi kesayangan awak tu?” perli la tu. Sinis. Sarkastik. Tapi aku peduli apa? Ini soal hati. Soal perasaan. Bukannya tengah bercakap pasal barang naik harga atau pasal artis ada skandal!

Aku mengerling tajam ke arahnya. Penuh dengan rasa geram dan tak puas hati. Apalah yg dimahukan oleh Dr muda itu. Mungkin sebelum ini aku sedikit tertarik dengan layanan istimewanya padaku, tapi bukannya bermaksud semudah itu aku akan jatuh cinta. Ingat murah sangat ke harga cinta aku ni?

“And for me, you are not a toy. You’re just you, someone that I fell in love with”

Aku mendengus. Dasar sweet talker!

“Hana, Ummi dan Babah dah bercadang nak cepatkan tarikh majlis perkahwinan Hana. Kita langsungkan sekali dengan Balqish ye?” usulan Ummi mengembalikan aku ke alam nyata. Terhenti seketika aktiviti mengopek tulang ikan bilis untuk dibuat nasi lemak esok. Dah lama betul rasanya aku tidak menolong Ummi di dapur. Nak jadi anak dara pemalas kah, Amihana? Cepat2 aku menggeleng.

“Apa dia Ummi?” soalku, mengadap wajah Ummi sambil mengukir senyum. Mesti Ummi ingat aku dah hilang daya pendengaran. Ummi mengulang kembali usulnya sebentar tadi, membuat jantungku berdetak hebat.

“Ummi…” aku merengek perlahan, cuba menyampaikan hasrat hati. Tak boleh ke kalau aku tak kawen langsung? Huhuhu.. mahu aku kena pelangkung dengan Ummi ni. Lagipun, takkan aku nak tolong Balqish menyakitkan hati Ummi dan Babah lagi. Oh tidak….!

“Apa salahnya, Hana. Elok kalau kita cepatkan benda baik ni. Lagipun tak elok tunang lama2” ujar Babah pula, yang sedari tadi asyik membelek surat khabar. Tv yg terpasang dibiarkan bermonolog sendiri. Aku mengeluh perlahan. Ya, aku sedar statusku sebagai tunang kepada doctor sakit jiwa itu, tapi apa pulak salahnya kami bertunang lama2 sikit. Biar dia naik jemu menunggu aku. Biar padan muka dia.

Sebenarnya Balqish dan Kamal Hadi telahpun selamat dinikahkan. Majlisnya aje yg ditunda. Tapi kenapa aku kena terlibat sama? Waaaa…..tak aci.

“Bila majlisnya, Babah?” lambat2 aku bertanya.

“Bulan depan” Erk? Bulan depan? Bukan ke lagi 3 minggu? Oh ye… takkanlah nak dilambatkan perihal Balqish pula ye. Aduh, apa akalku kali ni? Boleh ke aku lepaskan diri?

“Sementara Hana belum dapat kerja ni, elok juga kita langsungkan cepat. Lagipula kita buat majlis ringkas je.”

“Ummi dengan Babah dah cakap dengan family Dr Khairul ke?”

“Dah… hmm… terpaksalah Babah ceritakan hal sebenar. Nasib baik family Khairul tu tak kisah. Khairul pun dah janji dan sediakan semuanya. Haish… susahnya jaga anak perempuan ni. Baru sekarang Babah terasa” Kasihan Babah. Mesti Babah malu masa mengadap family Dr Khairul.

“Babah, jangan cakap macam tu. Babah tau kan Qish dgn Hana sayangkan Babah dengan Ummi. Ampunkan kami Babah” aku memeluk lutut Babah, merebahkan kepalaku ke pehanya. Air mataku sudah lama bergenang. Aku langsung tidak bermaksud mahu membuat hati mereka kacau bilau. Duhai hati, usahlah kau bersedih lagi. Jika ini takdirnya, aku pasrah Ya Allah.

“Tapi kan Babah, Ummi, siapa akan jadi wali Hana?” soalanku hanya mengundang senyum pada mereka berdua.

7 demented soul(s):

MaY_LiN said...

alahai..
sedihnye statement tu..
mesti terkedu babah

Anonymous said...

bc bab ni kena bc pulak bab sblm ni....dah lamer sgt sgkut.... tlg smbung cpt yek.... nak tau gak hana ni kawen ke x ngan dr tu......

tzaraz said...

rasa cam suka plak hana kawen cepat ngan dr. khairul tu.. heh

Anonymous said...

Bla nk smbung citer nie?? lmbatnyee..

suraiya sofia said...

alahai...bila nk sambung nih???

sa'fri said...

dah lama sy tggu bila nk smbung

Anonymous said...

tue ah..lama dah tak sambung

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review