|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Friday, October 9, 2009

Amihana: Nilai Sekeping Hati 47

Mumbling o milanhawkin at 5:18 PM
*Ampunnnn!!!! Selamat Hari Raya Semua!! I'm back.. tapi sekejap sajalah... milan sambung sikit je ek.. *

Hari2 yang berlalu dipenuhi dengan usikan dan sindiran dari doktor muda itu. Kadang kala, aku akan melenting marah dengan usikannya. Pada kadang yang lain pula, aku membatukan diri dari menjawab sindirannya. Tanpa aku sedari, dua minggu aku di Hospital USJ berlalu tanpa ada sedikit pun perasaan sedih.

Langsung tidak terungkit perihal Imran Hadi kerana aku terlalu sibuk mempertahankan diri di hadapan Dr Khairul. Bukanlah aku melupakan terus pada Imran Hadi, tetapi sebaik saja aku mahu mengenang kenangan pahit antara aku dan Imran Hadi, Dr Khairul akan segera datang mengganggu. Macam tahu2 saja aku sedang bersedia mahu berkubang air mata.

Jauh di sudut hati, aku amat berterima kasih padanya. Walaupun takkan mungkin aku akan mengaku perihal itu di hadapan lelaki itu.

Pada hati terakhir aku di hospital itu, Dr Khairul menjengah lagi. Seperti biasa, rutinnya adalah mengganggu ketenteraman hidupku sebaik saja dia selesai melakukan ‘rounds’ pada pagi itu.

“Hopefully I wont see you again” ujarnya sambil merenung tepat ke dalam mataku. Tangannya sedang menulis sesuatu pada file di hujung katilku.

Aku mencebik. Macamlah aku nak sangat jumpa dia. Dia yang datang terhegeh2 pada aku. Mengada!

“Nanti karang, ada pulak orang yang sengaja meng’accident’kan diri semata2 nak jumpa saya” kali ini lelaki itu tersengih memunculkan lesung pipitnya. Aku memalingkan muka.

“Tolong jangan buat saya muntah kat sini boleh tak?” aku menjeling sekilas. Dr Khairul tergelak kecil mendengar kata2ku.

“Dalam hati, siapa yang tahu, kan?”

Aku mendiamkan diri. Tension nyer melayan karenah dia ni. Kalau sehari tak sakitkan hati aku, rasanya dia tak boleh nak buat kerja kot.

“Awak balik hari ni kan? Rumah awak kat mana? Boleh tak saya datang rumah weekend ni? Mungkin saya nak bawak family saya sekali. Bolehlah kita sama2 berkenalan”

Aku menarik nafas panjang.

Apa semua ni? Kenapa pula tiba2 aku nak kena jumpa family dia?

“Apsal plak saya kena berkenalan dengan isteri dan anak2 awak, Dr Khairul? Boleh tak jangan nak mengarut?! Bosan la...”

“Mana ada saya mengarut Cik Amihana. Takpela.. kalau saya tak boleh nak jumpa family awak dan awak tanak jumpa family saya, apa kata kita jumpa dua-dua je?” lelaki itu tersengih sambil menayangkan lesung pipitnya.

Sekali lagi aku mendengus. Kenapa la dia ni tak reti nak berputus asa? Dan kenapa selalu nak mengarut depan aku. Depan Ummi dan Babah, pandai pula dia bersopan seolah dialah lelaki melayu terakhir dalam dunia ni.

Wajah Balqish yang muncul di muka pintu berjaya menyelamatkan mulutku dari terus berdosa!

4 demented soul(s):

MamaAliffAysraaf said...

Nak lagi..nak lagi....

MaY_LiN said...

hahaha..
dr kerol yang encem..
nk ngorat hana yea..
sis..ader typing error la..
"hari terakhir..bkn hati terakhir kan..?

Hana_aniz said...

lama sgt x de n3. so da lpe jln cite. nk kne recall. hahaha.. nak lagi milan!!

Aidanna said...

rndu kat cite nih..
kak milan cepat2 sambung ek..

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review