|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Monday, August 24, 2009

Jodoh 15 [END]

Mumbling o milanhawkin at 6:25 PM
Pagi yang nyaman. Indah. Burung2 menyanyi riang di dahanan pokok.

“Morning sayang” suara garau itu menjengah lembut telingaku.

Aku berpaling. Suamiku masih berbaring malas di atas katil. Tubuhnya yang tidak berbaju masih mampu membuat pipiku kemerahan. Aku kembali menikmati keindahan alam sambil cuba menenangkan debaran di dada. Ish, cepatlah gi mandi. Biarkan aku sendiri menikmati semua ini. Kalau bersama, takut dada ni pecah dek kerana terlalu bahagia.

Telingaku menangkap bunyi tapak kaki yang makin menghampiri. Dadaku makin berdegup kencang. Aduh mak....

“Still shy?” usiknya bersama gelak halus. Wajahku makin panas membahang. Apatah lagi bila tangan sasanya itu memeluk tubuhku erat dari belakang. Aku cuba meleraikan pelukannya, tapi makin kejap pula lengannya melilit. Serentak itu kudengar tawa kecil muncul dari bibirnya.

“Senyap je pagi ni... kenapa? Tanak tengok muka abang pun. Sampai hati sayang buat abang macam ni. Tak hensem ke abang sampai jeling abang pun tanak?”

Aku menggigit bibir. Tolonglah... dia ni tak henti2 buat aku malu bercampur geram. Kerjanya memanglah mengusik aku je dari pagi sampai ke malam. Aku jugak la terkulat2 tak reti nak membalas. Maklumlah.. dah jadi isteri kenalah hormat suami. Tapi kadang2 tu melayang jugalah sepit ketam sedas dua.

“Abang pergilah mandi dulu. Busuklah!” sengaja aku menekan perkataan ‘busuk’ itu seraya menekup hidung.

“Eh.. hello sayang... abang dah mandi sebelum subuh tadi lagi tau. Buat2 lupa pulak dia. Saja nak usik abang ek” Aku tertawa riang bila tangannya cuba menggeletek pinggangku.

Suamiku membalikkan tubuhku. Aku tunduk memandang dadanya sambil cuba menenangkan tawa yang meletus sejenak tadi.

“Ish.. pakailah baju tu. Tak malu betul”

Namun dia tetap memeluk tubuhku dengan erat.

“Abang masih tak percaya...” ujarnya seketika kemudian.

“Tak percaya apa pulak?”aku berkerut dahi.

“Tak percaya yang abang boleh kahwin dengan sayang. Abang ingatkan abang akan membujang sampai ke tua. Maklumlah, orang tu jual mahal sangat. Rasa baru semalam abang kena reject”

“Bukan ke orang tu yang tanak kita dulu. Kita taulah kita siapa. Saja je nak balas dendam, biar padan muka orang tu”

“Oooo... balas dendam ye. Meh sini nak balas dendam”

Suara kami bergelak ketawa rupanya sampai ke luar bilik. Ibu berdehem berkali2.

“Kot ye pun nak beramah mesra pagi2 buta ni, cubalah keluar dulu dari bilik tu. Dah lama ibu tunggu nak sarapan ni”

Ya Allah!! Lupa pulak aku.

“Ooo.. sayang tak tolong ibu masak ye” usik Adam sambil mencubit lembut pipiku.

“Eh, taklah. Imah dah tolong ibu masak. Imah masuk sini sebab nak kejutkan abang” dalihku. Memang pun aku sebenarnya terlalu asyik termenung sampaikan lupa nak tolong ibu kat dapur.

“Kalau betul sayang tolong ibu masak tadi, sarapan apa kita pagi ni?”

Shoot! Mana la sempat aku nak check. Bau pun tidak.... ah, tembak jelah...

“Erm... emm... mee goreng!”

Terkulat2 aku kemudiannya bila mendapati juadah nasi goreng kampung terhidang di meja makan. Wajahku dah tukar jadi kaler pelangi dah bila suamiku merenungku sambil mengulum senyum. Nak perli aku la kejap lagi tu.

“Sedapnya mee goreng yang ibu masak ni, kan sayang?” Haa... kan dah kena perli.

“Eh, mee goreng apanyer... kan nasi goreng ni. Kamu mamai lagi ke, Adam? Tu la... tak elok sangat amalkan tidur lepas solat Subuh ni”

Hahaha... tak sangka tanpa sengaja ibuku pula yang menembak dengan peluru berpandu. Adam kulihat tersenyum kelat.

“Tu la... perli orang lagi! Dose tau!” bisikku perlahan sambil menceduk nasi goreng ke dalam pinggan Adam.

Sebuah jelingan maut dihadiahkan padaku. Aku tahan saja gelak, takut suamiku makin merajuk pula karang. Dia ni memang kadang2 berperangai macam budak2.

“Malam ni siaplah... tanak kasi sayang tidur sampai pagi...” ugutnya dengan nada bisikan. Aku mencebik walaupun mukaku dah berapa kali bertukar warna. Mulut memang takde insuran. Nasib saja ibu dah keluar ke belakang rumah bersama rutin hariannya, menyiram pokok2 bunga kesayangannya.

“Imah sayang abang...” aku berbisik ke telinganya. Serta merta, wajah tampan itu mula kemerah2an. Aku tersenyum menang. Dah tau dah kelemahan dia yang satu.

14 demented soul(s):

keSENGALan teserlah.. said...

haha..
adam blushing..??
ngeeeee..
so cute..
ekeeekeke..
akhirnye,,happy gak..
ske2..
sweet jerp..

Naniey TJ said...

best cite ni...
tp sy still x thu pe sbnrnye yg b'lku smpi adam bnsi sgt kt imah tu..
pe2 pn gud job

Sue said...

tak sangka adam leh blushing biler kena puji ngan imah!

best citer nih! gud job to writer...
akhirnya, bahagiaaa.....

bulanhijau said...

waaaaaaaaa
adam sangat sweet la.
ske2
hepi jugak dorang ni

MaY_LiN said...

alalala milan..
teratak ni da ramai peminat la...
femes milan gitu..
nway..gud job..
abih juge akhirnye..

thydiva said...

hehehe... mekasih utk sumer yg mengomen... kekeke.. tp milan mintak maap jugak la sebab lambat update. insyaAllah milan try sebaik yg mungkin utk amihana plak. lega rasanya dpt abiskan jodoh. psl napa adam x suka imah dulu tu, use your imagination la ek. hehehe.. milan nk tambah karang jadik novel plak walhal milan plan utk cerpen jek.. wakakaka..
cayang korang sumer!!

comei said...

yeah!!!
yg ditunggu2 slma ni dah abis
thanks milan..mmg senyum smp ke telinga
watlagi tau yg sweet2 cm ni
cayang milan muah3x

pu3indah said...

yeah selesai sudah citer jodoh...
thanks milan :)

ashie023 said...

waaaa..i love the ending..brilliant2...walaaa..
thank u for the story..it was great!! keep on writing..u are a genius!

yunix77 said...

akhirnya....penantianku berakhir
tq Milan
tak sia2 penantian kami
fuhhhhh
lega habis bila tgk ada n3 baru pagi ni.

lepas ni hasilkan lebih byk cerpen/novel best2 yer

daku rela menunggu sbb tau memang berbaloi baca cerita Milan

in_wired88 said...

hehe.. abis akhirnya.. thanks coz publish this story till the end..

MamaAliffAysraaf said...

Alamak, tak terjangkau imaginasiku apa Imah dan Shafil buat kat klinik tuu...

BubuPrincess_96 said...

best laaa,, tapi knape x ceritakan apa yg berlaku kt imah,maria ngan shafik tuu... nk sangat tau,,, he3

zara ibrahim said...

so sweeeeeeeeeeeeeetttt la adam ni..jeles ngn imah,hehehe..nk nk adam jgk..huhuhu;p gub job,cite ni mmg bez..wt la lagi cite cmni..hehe

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review