|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Thursday, May 14, 2009

Jodoh 11

Mumbling o milanhawkin at 7:54 PM
“Tak sangka kau boleh invite lagi perempuan tu datang rumah kau” Adam bersuara, seolah tak puas hati. Jemarinya bermain2 di bibir gelas berisi fresh orange itu. Matanya memandang tepat ke arah Shafik. Sofea pula hilang entah ke mana. Mungkin bersama teman2nya yang turut serta hadir.

“Kenapa pulak tak boleh? Dia kan kawan Maria. Kawan Maria, kawan aku jugak” Shafik berkerut dahi.

Dia sendiri kurang faham mengapa Adam sejak dari dulu tidak menyukai Fatimah Asyikin. Mungkin dia merasa rimas dengan layanan gadis itu yang agak berlebihan sewaktu mereka sama2 menuntut dulu? Tapi seingatnya, pada awal Fatimah Asyikin mengurat Adam, lelaki itu tidak pernah bersikap ‘verbal’. Paling kuat pun, Adam akan buat2 pekak bila saja Fatimah Asyikin berbual2 dengannya. Hanya semenjak tahun akhir mereka di sana, barulah terserlah kebencian Adam pada gadis itu. Sebab? Shafik tidak pernah bertanya.

“Friends with benefit? What a friend...Hmm...kau ni betul2 open mindedlah” Adam seolah menyindir.

“What do you mean?” Entah kenapa, Shafik terasa hati walaupun dia tidak berapa faham dengan kelakuan Adam kali ini.

“Well, no point of digging the past. Tapi kau buat keputusan yang betul by marrying Maria” Adam mengukir senyum tidak ikhlas.

“Of course! Maria kan the love of my life. Ish, aku tak faham la apa yang kau cuba nak cakap ni” ujar Shafik sedikit berang.

“Ah, takpelah. Forget it. Aku doakan kau sentiasa bahagia dengan Maria. She’s a good wife, jangan sia2kan dia” nasihat Adam pula. Kemarahan Shafik mengendur sedikit.

“So, kau pulak, bila the big day?” soal Shafik, malas mahu melayan rasa tidak puas hatinya tadi. Lebih baik mereka bercakap tentang hal lain.
“Next week, next month... siapa tahu?” ujar Adam tanpa minat. Matanya lebih tertumpu pada gadis yang sedang berbual mesra dengan Maria di pojok sana.

“Macam nak membujang sampai ke tua je...?” telah Shafik dengan nada bergurau, namun tidak ditanggapi oleh Adam. Nampak sangat Adam tidak mahu membicarakan hal hubungannya dengan Sofea. Memang selama ini pun, amat jarang sekali Adam mahu membawa tunangnya itu ke mana2. Malah, majlis pertunangannya pun dirahsiakan. Tau-tau saja, bila Sofea sendiri memberitahu berita itu padanya.

Adam mengeluh perlahan. Matanya masih terus terarah pada gadis itu. Shafik tahu siapa yang dipandang Adam tapi hanya mendiamkan diri. Kata orang, jangan diusik sarang tebuan...

3 demented soul(s):

tzaraz said...

alaaa...milan...knapa pendek je N3 kali nie...tak puas laaa..
Sambung lagi cepat2 ya...tq.

MaY_LiN said...

haha...
adam suka imah yea...

ashie023 said...

ar...aku manyak baca novel..and cerpen..and this one..aku xleh nak lari..mesti nak kene baca dan tertunggu-tunggu..tahniahlah buat aku bc yang ni...i'll wait for the final chapter!!

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review