|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Wednesday, April 8, 2009

Amihana: Nilai Sekeping Hati 43

Mumbling o milanhawkin at 2:28 PM
‘Honey, I need to see you. Where can we meet?’

SMS itu kupandang dengan kerut di dahi. Perasaanku bercelaru. Keliru. Perlukah kubalas?

‘Sorry. Sy xnk Qish benci sy’

Satu-satu aku menekan pad telefon bimbitku. Apa benda la si Kamal Hadi ni nak dari aku lagi? Aku tak mahu Balqish menaruh prasangka. Lagipun, aku sudah tidak ada urusan dengannya lagi.

‘Jgn risau. Ini bukan psl kita. Ini psl Imran Hadi. Pls Honey, u need to hear me out’

Kamal Hadi masih mendesak. Aku makin benci bila dia asyik memanggilku ‘Honey’. Bukankah aku dah haramkan perkataan itu untuknya?! Tapi... apa pula halnya dengan Imran Hadi dengan Kamal Hadi?

Aku akhirnya bersetuju untuk berjumpa dengan Kamal Hadi di One Utama. Kami berjanji untuk berjumpa di depan pintu utama. Kamal Hadi terus saja menarik tanganku dengan kemas dan membawaku masuk ke dalam Sushi King. Beraninya dia!

Aku merentap tanganku keras sambil menjeling tajam ke arahnya.

“Honey, duduk dulu. Abang nak cakap something ni” pujuk Kamal Hadi sambil cuba menarik tubuhku untuk duduk. Akhirnya aku mengalah. Aku mengalah kerana aku ingin tahu apa yang lelaki ini mahu bicarakan tentang Imran Hadi.

“Awak, boleh tak stop this nonsense of ‘abang & Honey’ ni? Awak obviously sedang bahagia dengan Balqish. Jangan...”

“It’s because I still love you, Honey. Mana boleh abang lupakan Honey macam tu je” dia memotong percakapanku.

“Please la, Kamal Hadi. Jangan cuba nak keruhkan keadaan sekarang ni. Baik awak ceritakan saja apa yang awak nak cakap pasal Imran Hadi. Saya tak nak dengar benda lain” tegas aku nyatakan pendirianku. Lelaki memang tak boleh dibagi muka.

Kamal Hadi menarik nafas panjang. Mungkin sedang cuba menyusun ayat?

“Kekasih yang awak sayang dan cinta tu...” kata2nya berbaur cemburu....

“... sekarang ni sedang bercinta dengan perempuan lain! Dia cuma mainkan awak, Honey!”

Aku kaku memandang wajah Kamal Hadi. Aku cuba tersenyum sinis. Berguraukah lelaki ini?

“Awak... saja je nak kacau hubungan saya dgn dia kan? Awak sengaja reka cerita ni!” suaraku kedengaran sebak.

“Abang takkan tipu Honey psl benda2 macam ni. Tolonglah percaya, Honey”

Aku sebenarnya percaya, kerana saat itu aku melihat Imran Hadi memasuki restoran yang sama bersama seorang gadis kacukan yang sedang memeluk pinggang lelaki itu dengan rapat.

3 demented soul(s):

tzaraz said...

Oh! Tidak!...
..apa ke hal nya Imran Hadi tu..??

MaY_LiN said...

ntah2..adik die...
hihi

yunix77 said...

alamak....tidakkkk
apa yg terjadi?
milan...jgn la buat Imran Hadi tu sakit...pastu saja buat trick mcm ni sbb nak berpisah.
oh nooo....waaaaa

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review