|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Wednesday, January 7, 2009

Amihana: Nilai Sekeping Hati 41

Mumbling o milanhawkin at 7:52 PM
Sampai saja di rumah, aku begitu berharap untuk melihat wajah Imran Hadi di situ. Manalah tahu dia mahu buat surprise padaku. Tapi sekali lagi aku hampa. Yang ada cuma Aida dan Adli yang meluru ke arahku sebaik saja kaki ini melangkah keluar dari Grand Livina hitam Babah.

Aku memeluk Aida dengan gemas. Rindu juga pada teman baikku ini. Adli mengusap lembut kepalaku yang dibaluti tudung. Kami saling berbalas senyuman.

“Rindu gile kat kau! Tak payahla kau gi oversea lagi. Aku takde kawan tau!” sebak Aida menuturkan kata. Matanya sudah merah.

“Eleh, Adli ada kat sebelah pun nak rindu2 kat aku jugak” usikku sambil ketawa besar. Seronok tengok wajah Aida yang makin merah.

“Adli, Adlilah. Kau, kau. Mana nak sama” bidas Aida yang gelisah bila diusik begitu.

“Yelah, aku kawan kau. Adli, boyfriend kau, kan? Tolong jemput aku bila korang nak kawen nanti ek” Kali ini tangan Aida cepat je mencubit lenganku. Aku mengaduh kesakitkan. Sakit siot!

“Ha.. kan dah kena dengan mak ketam. Sapa suruh kau usik dia macam tu” Adli mencelah dengan senyum melebar.

“Oooo... awak panggil saya mak ketam ye. Siap awak lepas ni” ugut Aida, mencerlung geram ke arah Adli. Matanya dikenyitkan padaku. Aku makin tergelak.

“Ala sayang ni, usik sikit pun tak boleh” Adli mencebik, kemudian mengenyitkan matanya padaku. Aku tergelak kecil melihat telatah mereka.

“Awak!!” muka manis Aida semakin bersemu merah bila Adli memanggilnya sayang.

Ah, bahagianya mereka ni. Jeles betul aku tengok. Kalaulah Imran Hadi ada kat sini... Eh, buat apa aku nak ingatkan dia kalau dia tak ingatkan aku. Boy, manalah awak ni ye.. sampai hati tak jemput saya kat airport. Kat sini pun awak takde. Kecil betul hati saya awak buat.

“Err.. Adli.. emm...”

“Eh budak2 ni, buat apa kat luar tu. Jom masuk dalam. Makanan semua dah siap ni” jeritan Ummi dari dalam rumah membuat kami bertiga berpaling serentak. Ah, terbatal niatku mahu menanyakan hal Imran Hadi pada Adli. Nantilah...

1 demented soul(s):

tzaraz said...

Apa la Imran Hadi nie...

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review