|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Saturday, November 1, 2008

Amihana: Nilai Sekeping Hati 39

Mumbling o milanhawkin at 8:09 PM
“Sampainya hati awak, Hana” keluh Imran Hadi. Suaranya sayu menjengah telingaku dari corong telefon bimbit. Alahai... bagaimana harus aku memujuk lelaki ini?

“Awak... kan awak jugak yang cakap, saya perlu tentukan hidup saya sendiri, tanpa paksaan dari sesiapa pun. Termasuk awak sendiri! I’ve gotta do this. I need to prove myself. Bukan kerana sesiapa, tetapi kerana diri saya sendiri” luahku pula. Sedih juga mengingatkan lelaki yang sering memberi semangat padaku, kini seolah menentang hasratku pula.

“Tapi awak tak pernah pun nak cerita kat saya pasal ni. Saya ni, tak penting ke untuk awak, Hana?” rajuknya berpanjangan pula. Alahai...

“Bukan macam tu... awak ni sengaja nak bagi saya rasa bersalah kan?” panjang muncungku kali ini. Rasa geram tu menambah2 pula sejak tadi. Tak patut dia nak salahkan aku begini. Aku bukannya pergi ke Korea tu untuk berfoya2 atau sekadar melancong! Malah semasa aku di sana nanti, pelbagai aktiviti yang aku kena buat untuk memenuhi misi program tersebut.

Program kali ini membawa seramai 20 orang pelajar dari serata pelusuk ASEAN. Dari Malaysia sendiri, aku dan seorang pelajar lelaki dari USM akan menjadi duta kecil Malaysia ke sana. Kami pergi bukan untuk main2. Kenapa Imran Hadi tidak mahu faham tentang hal ini?

“Macam mana kalau saya tiba2 rindukan awak, nak jumpa awak?”

Aku tergelak kecil mendengar rengekannya yang seperti kanak2 yang mahukan aiskrim itu.

“Boy...” seruku dengan senyum nakal.

“Nak usik oranglah tu. Nak lari dari tajuk ek...” aku seakan dapat membayangkan wajah Imran Hadi yang menarik muka. Comelnye...

“Mana ada lari dari tajuk. Ermm... kita tengah buat karangan apa ni ye, Boy?” usikku lagi. Kali ini aku tertawa kecil mendengar Imran Hadi merengus.

“Kalau saya ikut awak ke sana, boleh?”

“Ish.. mana boleh! Awak jangan nak buat keje gile ek. Saya tak suka!” Ada ke patut dia nak ikut aku ke Korea? Aku bukannya pergi melancong!

“Apa salahnya? Saya boleh tolong tengok2kan awak kat sana” Ah, idea gile ni. Tak mungkin aku akan bersetuju.

“Tak perlu, En Imran Hadi. Saya pandai jaga diri. Saya bukannya budak2. Dan saya bukannya ke sana nak main2. Saya gi blaja tau” kali ini aku pula yang menarik muka.

“Saya tau, sayang. Tapi, saya tak sanggupla nak berpisah dengan awak. Kita baru je nak berkasih sayang, awak dah nak tinggalkan saya”

Eiii... perasannye mamat senget ni! Bila masa pulak aku berkasih sayang dengan dia ni?! Ngengada!

“Dah2, jangan nak mengarut lagi. Dan jangan ngada2 nak gi Korea pulak. Kalau saya jumpa awak kat sana, tanak kawan dengan awak lagi!” Eh, eh, serius macam budak2 tengah bergaduh pulak.

“Yela, yela. Tapi kalau telefon, boleh kan?”

“Ye, boleh... tapi jangan selalu” Haii... nampaknya kena la mengalah sikit dengan Imran Hadi ni. Kalau tak, tak tahulah apa dia akan buat pulak.

1 demented soul(s):

Ikram punyer said...

cpt la sambung please......

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review