|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Thursday, October 23, 2008

Amihana: Nilai Sekeping Hati 34

Mumbling o milanhawkin at 11:01 PM
‘Jom kita dating kat MPH?!’

Aku tersengih membaca sms dari Imran Hadi. Tak habis2 nak ajak aku gi MPH. Suka sangat pergi sana.

‘Takmo! Kita xnk gi MPH dh. Kinokuniya pulak’

‘Tak bestla kt sana’

‘Apsal plak?’

‘Kat Kinokuniya, xde saya’

Lagi2 aku mengukir senyum membaca sms Imran Hadi ini.

‘Sbb tula nk gi Kinokuniya’

Aku sengaja memancing reaksi. Tiada balasan. Aku mengerut dahi. Alahai, takkan merajuk pula dengan kata2ku itu? Namun, tak lama kemudian telefon bimbitku mengeluarkan musik menandakan ada panggilan masuk. Terpampang jelas nama Imran Hadi.

“Hello.. Assalamualaikum...” dengan ragu aku memulakan bicara.

“Oooo... tanak jumpa saya ek?”

“Eh, salam kita awak belum jawab lagi tau!” aku memperingatkan. Apa la dia, terus masuk macam tu je.

“Ops, sorry sayang. Waalaikumsalam. Apsal awak tanak jumpa saya? Awak tak rindukan saya ke?”

Ek ele... sapa nak rindukan dia?! Takde masa langsung!

“Takde kaitan...” tuturku separuh mengejek.

“Wah wah wah... nanti demam rindu karang... siapa yang susah? Saya... jugak!”

Aku tersengih lagi. Ada2 je...

“Saya busy la sekarang awak. Malas nak keluar ke mana2” Memang pun sejak mendapat keputusan peperiksaan yang mengerikan itu, aku jadi kurang gemar untuk ke mana2, melainkan ke library. Aku benar2 mahu bangkit dari kekalahan ini. Segan bila berjumpa teman2 yang dahulunya sekelas. Kini berjumpa pula dengan junior2 yang mengambil kelas yang sama. Malu!

“Em... saya tau. Kalau macam tu, all the best ye sayang. Saya tau awak boleh berjaya kali ni. Trust me, and trust yourself” nasihat yang dihulurkan itu terasa begitu ikhlas.

Eh? Dia tahu ke apa yang sedang berlaku pada aku ni? Kalau nak difikirkan, tak mustahil untuk dia tahu. Adli kan temannya dan Aida pula secara rasminya adalah teman wanita Adli.

“Mana awak tahu ni? Mesti Adli yang cakap kan?” aku sudah memuncungkan mulut. Siap kau, Aida!

“Takde salahnya untuk saya tahu kan? Sekurang2nya saya boleh bagi semangat kat awak”

“Thanks”

“Emm... thanks je tak cukup, Honey. Kena sayang saya lebih!” usikannya yang sedari dulu sentiasa membuat aku tergelak kecil. Namun aku tak ingin menanggapi apa2 dari kata2 Imran Hadi itu. Biarlah aku sendirian dahulu. Biarlah aku tentukan masa depanku dahulu. Biarlah luka di hati ini menjadi parut dahulu. Biarlah...

2 demented soul(s):

tzaraz said...

Sweet nye Imran Hadi...

SweetScorpionGirl said...

Hmmm.. Imran Hadi cam tak tau malu.. tapi tak menyampah but kinda sweet.

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review