|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Saturday, October 25, 2008

Amihana: Nilai Sekeping Hati 36

Mumbling o milanhawkin at 10:42 PM
“Hana, dah lama Hana tak balik rumah ni. Busy sangat ke, sayang?” suara Ummi yang kurindui bergema di hujung talian. Aku tersenyum nipis mendengarkan Ummi meluahkan kerinduannya padaku. Rindunya mahu menatap wajah bersih Ummi. Juga rindukan Babah dengan nasihatnya. Dan jauh di sudut hati ini, aku masih tetap merindukan Balqish dan keletahnya.

“Maafkan Hana, Ummi. Hana memang busy sangat. Ummi tau kan, Hana nak score semester ni” aku menjawab seceria mungkin.

Sewaktu menerima berita aku terpaksa repeat semester kali ini, Ummi dan Babah kelihatan agak terkejut. Namun cepat2 mereka menasihati aku dengan pelbagai kata2 semangat. Aku amat bersyukur bila mereka begitu memahami diri ini. Mujurlah mereka tidak begitu kecewa kerana aku sudahpun berjanji akan menebus kesilapan ini.

Mana tidaknya mereka terkejut, aku merupakan salah seorang pelajar cemerlang di zaman persekolahan. Walaupun aku tidak pernah dapat menewaskan tempat pertama yang disandang Adli, aku masih boleh berbangga dengan tempat kedua.

Sejak semester pertama, aku termasuk dalam senarai Dean’s List. Jadi, sejak bila agaknya prestasi pelajaran aku ni menurun?

“Ummi tahu anak Ummi ni pandai dan rajin, tapi jangan paksa diri sangat ye. Kesihatan Hana pun kena jaga. Have some fun dear, jangan asyik terperap kat bilik je. Babah pun pesan suruh Hana balik”

“Hana akan ingat pesan Ummi tu. Ummi jangan risau ek. Hana rasa dalam 2 minggu lagi Hana baliklah rumah. Lagipun Hana ada perkara nak bincangkan dengan Ummi dan Babah. Boleh kan?”

Setelah berbasa-basi dengan Ummi dan menerima nasihat seperti biasanya, aku menekan butang merah di telefonku. Flyer di tanganku, kugenggam erat bersama sebuah senyuman di bibir.

1 demented soul(s):

Anonymous said...

besh..besh..

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review