|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Friday, October 17, 2008

Amihana: Nilai Sekeping Hati 31

Mumbling o milanhawkin at 7:32 PM
Boy?! Aku memang nak tergelak bila tengok Boy yang ada kat depan aku sekarang ni. Boy pun nampak macam terkejut je bila jumpa aku. Mesti dia tak sangka, kan?

“Bila Auntie Zue sampai Malaysia?” aku bertanya sambil menjeling ke arah Boy yang berpura2 bersopan santun. Apa taknye, dari tadi tertib je dia dok kat sebelah mak dia. Dasar anak manja!

“Dah seminggu sebenarnya Hana. Tapi baru hari ni Auntie ada masa lapang sket. Boleh jugak auntie jumpa kamu semua ni. Qish mana Hana?”

“Qish keluar Auntie. Katanya nak jumpa kawan. Boy ingat Balqish lagi kan?” aku sengaja mempamerkan senyuman sinisku padanya sambil menekankan perkataan ‘Boy’. Wajahnya semakin berubah merah. Huhuhu... kemenangan di pihakku! Oh yeah!

“Alaa... yang selalu main2 dengan Boy masa kecik dulu tu. Boy kan suka main dengan Qish, Boy tak suka main dengan Hana, kan?” selamba je aku menempelak Boy.

“Eh Boy ni, kenapa diam je? Cakaplah dengan Hana ni. Kan dah lama tak jumpa. Maaflah Hana, tak tahu plak Auntie Boy ni pemalu orangnya” Auntie Zue memerli anaknya yang diam sejak tadi. Nampak serba tak kena aje duduknya sejak sampai ke sini.

“Sebenarnya dah lama Auntie suruh si Boy ni datang jenguk Auntie Imah sekeluarga. Agaknya dia segan. Lagipun dia tinggal sorang2 je kat sini sejak setahun lepas sebelum Auntie buat keputusan nak menetap semula kat Malaysia ni”

Aku mengangguk2kan kepala. Kesian... kurang kasih sayang mak rupanya sebelum ni. Patutlah selalu sangat mengacau aku!

“Eh, Zue... meh la kita ke belakang. Banyak benda kita nak borakkan. Dah lama betul kita tak jumpa kan? Biarkan je la budak2 ni berbual2” Ummi mengajak. Bila saja kelibat mereka menghilang, aku berpaling mengadap Boy yang sungguh sopan sekali duduknya. Serius aku nak tergelak sakan.

“Boy...” Boy berpaling. Aku buat2 bodoh.

“Boy... Boy... Boy... comelnya nama...” perliku sambil tergelak.

“Dahla tu... dok chanting my name takkan buatkan saya suka kat awak la.. sebab saya dah lama jatuh cinta kat awak”

Uiks... pandai pula dia membalas. Tadi diam je masa mak dia ada. Pandai betul berlakon budak sorang ni.

“Eh, ada suara rupanya. Ingatkan bisu...” aku mencebik, lalu mengambil senaskah majalah di atas meja dan mula membelek tanpa makna.

“Alaa... saya saje je malas nak cakap dpn Mama. Banyak mulut betul awak hari ni ye. Suka sangatla tu dapat usik saya kan?”

“Ha’a.. memang ar suka”

“Cium karang!”

Aku membuntangkan mata. Imran Hadi tersengih cuma.

0 demented soul(s):

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review