|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Wednesday, September 24, 2008

Amihana: Nilai Sekeping Hati 29

Mumbling o milanhawkin at 4:53 PM
Seminggu. Dua minggu. Kamal Hadi langsung tidak menghubungiku. Takkan dia merajuk sebab aku menghilangkan diri kot? Sepatutnya akulah yang merajuk sebab dia dah buat hidup aku kucar kacir macam ni!

Di universiti, bukannya kami tak jumpa tapi dah tak semesra dulu. Kalau dulu, kemain lagi dia asyik nak melekat dekat aku. Sekarang ni, muka aku pun dia tak nak pandang. Sakitnya hati aku. Rasa macam intan terbuang pulak. Err... intan ke aku ni? Entah2 dia anggap aku ni kaca saja. Sebab tulah boleh main campak macam tu je.

Kalau boleh aku memang nak aje bersemuka dengannya. Mahu bertanya.. tapi malu itu masih menebal. Pelbagai andaian yang bermain di kepalaku. Itu tak termasuk lagi dengan perangai Balqish yang pelik tu. Tiba2 saja dia sudah kembali pada Balqish yang asal. Siapa yang tak pelik, kan? Aku yakin pasti, mesti ada sesuatu dah berlaku sewaktu aku tiada di sini. Tapi pada siapa aku harus bertanya?

Balqish?

“Kak Hana jangan risau... Abang Kamal akan jelaskan semuanya pada akak. Dont worry, I still love you sis. Maafkan Qish ye sebab terlanjur kata masa hari tu. Qish marah sangat masa tu. Maafkan Qish ye...”

Hanya itu yang aku terima. Dan bila dia merayu meminta maaf begitu, takkanlah aku tak nak maafkan pula. Dia kan adik aku. Mestilah aku sentiasa memaafkannya.

Kamal Hadi?

Entah apa yang mahu disorokkan dariku. Geram pula melihat telatahnya yang seolah2 cuba melarikan diri dariku. Bila berdua aje, dia akan mula mencari alasan sebelum sempat aku bertanya dengan lebih lanjut. Sakit perutlah... ada meeting lah... ada perjumpaan lah... nak kena practice main bola lah...

Aku menongkat dagu. Buku di hadapanku hanya sekadar hiasan saja. Aku ralit dalam meneliti setiap kenangan yang pernah aku bina bersama Kamal Hadi. Selama ini, benarkah perasaan yang hadir antara kami? Betulkah cinta? Atau sekadar cinta monyet yang tidak tahan dek dugaan yang mendatang?

Aku akui, aku bahagia di samping Kamal Hadi. Dia lelaki romantis. Lelaki yang berwibawa. Lelaki yang aku dambakan dalam hidup aku. Bagi aku, he’s so perfect for me. Namun, baru sekarang aku tahu. Kamal Hadi rupanya lelaki pengecut!

Aku tersentak bila telefonku bergetar. Hampeh betul siapa2 yang tengah mengganggu aku berkhayal ni!

‘Awak suka tak dengan hadiah saya tu?’

Mamat senget! Eh, tak baiklah aku asyik panggil dia macam tu kan? Tapi sejak bila pulak dia ada nombor telefon aku ni? Memang sahla dia curik! Tak pun, si Adli yang bersekongkol dengan mamat senget ni.

Aku menekan2 butang2 di telefon bimbitku.

‘Ni sejak bila pulak da pandai jadik stalker ni? Rasanya x pernah bg awk no sy!’

Send.

‘Hendak 1000 daya. X nak 1000 dalih ’

Pandai pulak mamat senget ni menjawab. Apa aku nak balas ye? Tapi mamat senget lagi tangkas menghantar SMS.

‘Apa kita ckp kalau org bg hadiah?’

Huh? Nak cakap apa pulak? Ni mesti nk suh aku cakap terima kasih kat dia ni.

‘Ye la... sy tau. Thanks.’

‘Teet! Salah! Patutnya ckp -THANKS SAYANG-!’

Aku mencebik. Kurang asam!

‘Apa kita ckp bila org ucapkan –THANKS SAYANG-?’

‘Welcome lah. Apa lagik?’ Mengada2 la mamat senget ni.

‘Salah lg. Apa slow sgt my honey ni? Jawapannya: TQ je tak cukup. Kena sayang I lebih ’

Loyar buruk punya mamat senget! Dah la loyar buruk, miang pulak tuh! Tapi senyuman tetap terukir di bibirku. Entah kenapa kan, si mamat senget ni selalu berjaya membuat aku tersenyum, walau apapun keadaan aku masa tu.

3 demented soul(s):

tzaraz said...

Comel nye Imran Hadi...senyum je baca sms dia...

Anonymous said...

bile nak ade n3 nie...i'm waiting..huhu

SweetScorpionGirl said...

rindu dengan kisah Hana.... takde n3 baru ke?

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review