|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Thursday, September 11, 2008

Amihana: Nilai Sekeping Hati 24

Mumbling o milanhawkin at 3:33 PM
Sebaik saja kami sampai ke Rantau Abang, kami disambut mesra oleh Nek Pah, nenek kandung kepada Adli. Aku memang mengenali Nek Pah kerana seringkali mengikut Adli pulang ke kampung. Maklumlah, aku ni takde kampung. Kampung aku kat Damansara tu la. So, bila teringin nak beraya kat kampung ke apa, aku akan merengek2 nak mengikut Adli pulang ke sini, hinggakan Nek Pah sendiri akan tertanya2 kalau aku tak pulang beraya kat sini.

“Apa khabar, Nek Pah” sapaku girang sambil mencium kedua belah pipi yang sudah berkedut itu.

“Baik, nak. Lamanya Nek Pah tak jumpa Adli ngan Hana ye.”

Aku sekadar tersengih sambil menjeling lembut pada Adli. Bila saja mataku melekat pada si mamat senget, wajahku segera berubah masam. Wajahnya, sama juga macam tadi. Toye je, tanpa perasaan. Geram betul tengok muka batu macam tu.

Aku memperkenalkan Aida pada Nek Pah yang sememangnya duduk berseorangan. Kemudian kami sama2 menjamu cempedak goreng yang digoreng khas oleh Nek Pah sempena menyambut kedatangan kami.

Badan yang kepenatan tadi seolah2 hilang bila saja bayu petang menyapa lembut tubuhku. Segera aku meminta izin dari Nek Pah untuk ke pantai yang tidak begitu jauh dari rumah Nek Pah. Aida menolak bila aku mengajaknya dengan alasan penat. Apalah Aida ni, tadi bukan dah cukup ke tidur dalam kereta tu. Adli pula hilang entah ke mana. Yang ada hanyalah si mamat senget. Ah, malaslah nak ajak dia. Bukannya kenal pun.

Aku memerhatikan laut yang membiru. Damainya perasaan ini. Betullah, untuk sesetengah orang, pemandangan laut boleh membantu menenangkan perasaan. Lebih kurang macam terapi la.

Mataku memerhatikan sekeliling. Ada anak-anak kecil yang sedang bermain-main di tepi pantai dengan riang. Saling kejar mengejar sesama mereka. Ada family yang sedang tenang duduk di pinggir memerhatikan anak2 mereka. Ada juga pasangan yang datang memadu kasih kat sini. Alahai... romantiknya...

“Tenangkan perasaan ke?” Suara itu benar2 memeranjatkan aku yang telah terbang ke duniaku sendiri. Ish.. takleh tengok orang senang la dia ni. Memang pengacau!

“Kita kenal ke?” sengaja aku memperlinya tanpa berpaling. Terdengar dia ketawa kecil. Merdu. Isk.. apa aku merepek ni?

Dari kerlingan mata, aku dapati dia sudahpun berada di sebelahku. Aku buat tak tau.

“Honey, awak marahkan saya ye?” lembut saja suaranya, menyentap tangkai jantungku. Aduhai... kenapa berubah romantik ni? Hana, please la...

“Nama saya Amihana la, En Imran Hadi!” ketus aku membalas. Suka suki je nak panggil aku Honey. Bila masa entah aku bagi kebenaran.

“Nasib baik awak ingat lagi nama saya. Tapi mestilah awak ingat kan, since nama boyfriend awak pun sama...”

“Excuse me? Sejak bila pulak nama dia sama ngn nama awak? Nama dia Kamal Hadi, OK!”

“Hadi jugakk...” Ish... dia ni memang saja nak provoke kemarahan aku ni. Daripada aku layan dia ni, baik la aku gi temankan Nek Pah tu.

Baru saja aku mahu bergerak, Imran Hadi dengan pantas memegang tanganku, menghalangku dari berlalu. Bulat mataku memandang wajahnya. Ish.. kenapa dekat sangat muka awak ni?

“I’m... sorry...?”

Huh? Huh?

Aku buat muka tak paham.

“Maafkan saya...sebab saya sukakan awak”

Arghh... lagilah aku tak paham. Jangan la serabutkan fikiran saya ni!

1 demented soul(s):

tzaraz said...

“Maafkan saya...sebab saya sukakan awak”...

Sweet nye...sukalah Imran Hadi nih!

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review