|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Wednesday, July 23, 2008

Amihana: Nilai Sekeping Hati 14

Mumbling o milanhawkin at 9:02 PM
Nota kepala: Teman2 kat Cari.com, or if anyone from cari.com that happens to read this post, mintak tolong sampaikan pada mereka2 kat sana... milan mintak maaf sangat2 sebab takleh nk post dlm forum sana. Puas milan try nk login, sampai hari ni pun milan still xleh login. Dunno what happened. Sakit hati pun ada ni. Server Cari dah makin bengong. Jadinya, milan xleh nk post anything ke sana. Milan update kat sini aje la ye... kawan2.. tolong sampaikan pada yang lain. Milan sendiri dah tak tau macam mana nak buat announcement... (T T)
========================================================

Hari tu rasa macam lama je cuti... Sekarang ni rasa macam baru semalam aku mula bercuti. Alih2 hari ni aku dah kena mendaftar semula ke kolej dan asrama. Aku kembali ke asrama hari ini dengan dihantar oleh Babah. Balqish juga kembali mendaftar ke kolejnya. Tidak seperti aku yang perlu bersiap ke asrama, Balqish lebih rela menapak ke kolej. Lagipun Balqish hanya perlu mengambil satu bas saja dari rumah untuk ke kolej. Menyesal pula aku berdegil mahu tinggal di asrama dulu, walaupun rumahku masih dikategorikan dekat dengan asrama dan kolej. Kalau tak, boleh jugalah aku melepak lagi di rumah, macam Balqish.

“Kak Hana, kirim salam pada Abang Kamal tau” bisik Balqish sambil mengenyit matanya padaku, sebelum dia berangkat ke kolej. Aku sekadar tersenyum nipis. Mengangguk tidak, menggeleng pun tidak.

Entah apa perasaanku ketika itupun, aku kurang pasti. Walaupun rasa kecewaku sudah agak berkurangan, aku masih belum mampu bercerita tentang Kamal Hadi dengan tenang di hadapan Balqish. Biarlah ini semua menjadi rahsiaku untuk selama2nya.

Tapi bagaimana pula kalau Kamal Hadi menceritakan tentang luahan perasaanku padanya sedikit masa dahulu kepada Balqish? Adakah mereka akan membicarakan tentang aku? Apa yang mereka bualkan ya? Selalunya pasangan kekasih ni, bergayut kat telefon berjam2 lamanya untuk apa ya?

Aku rasa walau apapun yang mereka bualkan, tiada mengenaiku yang dibicarakan mereka. Sebabnya, Balqish sudah tentu akan mendapatkan kepastianku mengenai apa2pun. Balqish bukan jenis yang suka memendam perasaan. Dia lebih suka berterus terang daripada tertanya2 sendiri.

Come on, Hana! Lupakan semua ini. Hari ini kan hari pertama kau kembali ke asrama dan kolej. Lebih baik tumpukan perhatian pada study. Ada juga gunanya!

Kebetulan kali ini, aku dan Aida masih lagi sebilik walaupun bukanlah di bilik yang sama seperti sebelum ini. Awal2 lagi sudah ku sms pada Aida memberitahunya di mana bilik kami. Sudah menjadi adat di asrama ini, setiap semester kami semua akan diberi bilik yang berlainan dari semester sebelumnya. Tujuannya untuk menguatkan ukhuwwah antara pelajar2 di asrama itu. Dan biasanya juga, pelajar2 baru akan dimuatkan bersama2 dengan pelajar lama supaya tidak ada masalah di antara junior dan senior.

Tit! Tit! Ada mesej yang masuk.

‘Hana, dah sampai asrama? - KH’

Aku merenung mesej itu, lama. Kamal Hadi? Kamal Hadi! Apa perlunya dia menghantar mesej begini padaku? Mahu berlagak ambil-beratkah? Untuk apa? Mungkinkah dia sudah mengetahui bahawa aku ini kakak kepada Balqish? Yalah, takkan Balqish tak beritahu dia pula kan?

Teringat pesanan Balqish pagi tadi, aku menekan2 huruf2 di pad telefonku itu.

‘Sy dh sampai asrama. Mana tau ni? Awek ckp ke?’

‘Huh? Awek? Pandaila awk wat lawak. Sy nmpk awk td. Jom lunch?’

Tergamam aku seketika menatap skrin telefon bimbit. What? Apa yang Kamal Hadi repekkan ni? Kenapa nak ajak aku lunch pulak? Dan kenapa dia seolah2 tidak faham dengan mesejku sebentar tadi? Aduyai, apa aku nak balas ni?

‘Sy dh lunch. Lain kali ye’

‘If so, how bout dinner?’

Ah sudah... apa kena dengan Kamal Hadi ni? Kenapa beria2 pula mahu mengajak aku makan ni? Penat2 je aku diet kat rumah, datang sini je dah ada orang suruh aku gemukkan badan.

Tidak dinafikan, pelawaan Kamal Hadi ini memberi rentak baru pada jantungku ini. Terselit perasaan gembira bila membaca mesejnya. Namun dalam pada itu, aku terasa bersalah pada Balqish. Apakah aku ini sememangnya perampas kebahagiaan orang lain?

‘Napa beria sgt ajak ni? Ada pape ke?’

‘Rindu...’

Aku mengertap bibir.

2 demented soul(s):

tzaraz said...

Cuba yg nie..http://mforum.cari.com.my/forumdisplay.php?fid=55&page=1

milanhawkin said...

mekasih tzaraz for the option. tapi milan still xleh nak login. milan mmg bleh masuk sana and view everything tp bila milan nk login je, page tu macam hang kat situ je. x bergerak. tu yg sakit pala tu. aduyaiiii....

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review