|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Sunday, May 25, 2008

Amihana: Nilai Sekeping Hati 3

Mumbling o milanhawkin at 2:52 PM
“Hana! Hana!” suara itu memanggil2 namaku berkali2. Aku berpaling dan jantungku berdegup kencang melihat lelaki idamanku mendekatiku dengan langkah yang panjang. Aduh, setiap kali memandang wajah itu aku pasti gementar.

“Group kita bila nak buat discussion? Saya lupa nak tanya awak semalam” soal Kamal Hadi yang sudah tercungap2 bila sampai ke hadapanku. Awak ni, berpeluh macam ni pun tetap nampak hensem!

Aku tersengih. Yalah, minggu lepas dia cuti sakit untuk seminggu, mestilah dia tak tahu bila kami akan adakan perbincangan berkumpulan yang diarahkan oleh Puan Hashimah. Kami sama2 mengambil subjek Research Methodology yang memerlukan kami untuk melakukan assignment berkumpulan. Kebetulan yang baik untukku bila kami ditempatkan dalam kumpulan yang sama, bersama 2 lagi ahli.

“Hari Selasa ni. Awak takde kelas kan hari tu?” aku memberitahu sekaligus menyoal.

Kamal Hadi menggelengkan kepala. Dahinya berkerut.

“Tak boleh. Saya ada kelas Prof Ahmad waktu pagi. Petang pulak saya ada latihan bola sepak. Tak boleh tunda hari lain ke?”

Aku berfikir sejenak.

“Mungkin boleh kot. Nanti saya bincangkan dengan Aiza dan Shahid. Bila awak free?”

“Kalau kita buat malam macam mana? Saya tak kisah sangat sebab kalau malam saya memang free” Kamal Hadi memberi cadangan. Aku terangguk2 macam burung belatuk sekejap.

“Saya pun tak kisah. Kalau gitu, kita buat hari Selasa, waktu malam. Lepas Isyak, OK?” Kamal Hadi mengangguk setuju dengan senyum lebar. Kami berbalas senyum. Aku cuba mengawal perasaan agar tidak melonjak riang saat itu. Apa tidaknya, Kamal Hadi senyum kat aku! Lelaki yang paling ramai peminat di UiTM ini senyum pada aku, gadis yang paling tak diminati.

“Kalau macam tu, awak call Shahid beritahu pasal ni. Saya pulak akan call Aiza. Tempatnya di library ye, senang sikit nak bincang bila ada bahan rujukan” cadangku pula.

Kamal Hadi bersetuju, dan setelah berbasa-basi untuk sesaat dua, dia meminta izin untuk kembali ke kelasnya. Aku memerhatikan belakangnya dengan perasaan gembira, sambil memegang buku di dadaku dengan erat. Ummi, Hana jatuh cinta Ummi!

Kamal Hadi, pelajar jurusan IT merupakan antara pelajar paling aktif ni universiti ini. Sudahlah tampan, bijak pula tu. Manalah gadis2 di sini tidak jatuh suka padanya. Berbudi bahasa dan yang paling penting, masih single. Aku sendiri tidak tahu kenapa dia tidak ada teman wanita. Punyalah ramai pelajar2 perempuan di sini yang minat dengannya tapi satupun tak berjaya menawan hatinya.

Aku mengeluh perlahan. Ada harapankah untukku mendekati dan seterusnya menawan hatinya yang satu itu?

0 demented soul(s):

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review