|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Sunday, October 21, 2007

Dia Milikku - 46 (END)

Mumbling o milanhawkin at 12:24 PM
"Tahniah En Akid, Pn Shaira. It's a baby boy" ucap doktor tersebut sambil menyerahkan bayi itu kepada bapanya. Bergenang air mataku saat Akid mengazankan bayi kami.

Sungguh, aku amat bahagia kini di samping suamiku yang tercinta. Kasih saying Akid padaku tak pernah berkurang sejak dari hari pertama kami diijabkabulkan. Walaupun begitu, rumahtangga kami juga tidak sunyi dari pertengkaran. Adat berumahtangga, biasalah tu. Tapi aku yakin, cinta yang kami semai makin subur dengan pertengkaran itu.

Akid membawa bayi kami dan meletakkannya ke dalam pangkuanku dengan berhati2. Dahiku dicium mesra. Kemudian dia mencium pula anak kami dengan gemas. Aku perasan matanya seakan bergenang. Kami merenung bayi pertama kami dengan penuh keajaiban. Bayi yang sebegini comel, sebegini kecil, telahpun selamat sampai ke dunia ini.

"Terima kasih, sayang kerana bagi abang peluang untuk merasai kebahagiaan ini" bisiknya ke telingaku. Jemari kami bertaut erat. Aku mengerti perasaan Akid ketika itu. Dialah orang yang paling gembira bila kukhabarkan tentang kehadiran orang baru di antara kami. Selama 9 bulan itu jugalah, aku tidak dibenarkan membuat kerja berat. Setiap hari, aku dilayan bagaikan permaisuri.

Perlahan dikucupnya tanganku dengan penuh syahdu. Aku menarik tanganku dari genggamannya, membelai pipinya. Cahaya cinta terpancar di mata kami.

"Tak, patutnya Shai yang ucapkan terima kasih pada abang sebab dah bahagiakan Shai. I love so much" balasku pula.

"I love you too, sweetheart" tulus sekali ucapannya. Ucapan itulah yang seringkali kedengaran di telinga ini. Ucapan itulah yang membuatkan aku mampu merasakan bahagia ini. Walaupun cintaku pada arwah Fakhrul tidak pernah padam, namun cintaku untuk lelaki ini semakin mekar dari hari ke hari.

Kami sama2 menoleh pada anak sulung kami yang sudah mula memperdengarkan tangisannya. Agaknya mahukan perhatian kami. Bahagianya aku mendengarkan tangisan pertama sang bayi. Maafkan umi dan babah, sayang. Kami terlalu asyik dilamun cinta agaknya sampai boleh lupa pada anak umi ni.

"Agaknya baby ni jeles ye tengok umi dan babah bercinta" usik Akid pada anak kecil itu. Jarinya dicuit ke hidung anak kami.

Aku dapat merasakan betapa bahagianya mata itu merenung setiap inci tubuh anak pertama kami. Aku pasti sekali, kasihnya membuak2 untuk anak ini. Mengenali Akid, aku bahagia. Mencintai Akid pula membuat aku begitu damai sekaligus teruja.

"Abang dah pilih nama untuk baby kita ni" ujar Akid kemudiannya setelah puas melarikan jarinya ke pipi si kecil, tersenyum memandangku. Aku mengangkat kening, mahu tahu apakah nama yang telah dipilihnya.

"Muhammad Fakhrul bin Muhammad Akid" ujarnya perlahan, merenung mataku untuk mencari reaksi barangkali.

Aku tersenyum dalam sendu. Tanganku mengelus lembut pipinya. Tanpa kuluahkan, bibirku menyuarakan 'I love you'. Dan dia turut membalasnya dengan sebuah kucupan di dahiku.

Ya Allah, aku panjatkan setinggi2 kesyukuran padaMu kerana telah menghadiahkan Muhammad Akid padaku. Terima kasih Tuhan. Terima kasih...

12 demented soul(s):

comei said...

sweet ending hihihi

::cHeeSeCaKe:: said...

hohho..bestnye la sume cite yg milan tulis..best sgt2..! hepi ending..

idah said...

br hbis baca citer nih..best..ada sedih,gembira,lawak...

..tinis.. said...

swit-hepi ending..

Anonymous said...

i suke cerita ni ... sukeeeee .... best .. lain dari yang lain .... bravo bravo ....

ceritaku MEMORIKU said...

best sesangat
happy ending.
suke2
marathon sehari habiskan citer nie
hehe
-na'dz

hani said...

salam...hani diBrunei....hari ni baru baca ceta ni dri awal hingga the end..........
best lah sampai hani menangis pada bab yang sedih, tahniah

thydiva said...

tq comei, cheesecake, idah, tinis, anonymous, nadz. maaf milan x pernah sempat mereply to all these messages tp milan amat happy bila ada yg baca cite milan.

salam hani. thanks juga sbb sudi baca sampai abis. :)

NurabaDie said...

TERBAIK!!!~

Qamarina said...

Suka sangat!!! Unexpected plot. I like!

Ibu Hafiz said...

Best sgt!!!! TQVM for ur writing.. sweet & touching....

Ika Ashari said...

sweet ending but I'm sad bcause can't read all of this novel's episode. Why do you delete some of this novel's episode? Huhuhu... :'-(

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review