|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Wednesday, October 17, 2007

Dia Milikku - 27

Mumbling o milanhawkin at 11:40 AM
Sejak Akid tahu aku tinggal berseorangan, setiap petang dia akan menunggu di hadapan rumah. Mulanya aku hairan juga, takkanlah dia mahu mengambil kesempatan? Dia akan menunggu aku membuka pintu, dan kemudian menyuruhku menunggu di luar. Bila dah selesai checking setiap ruangan bilik, barulah dia membenarkan aku masuk ke dalam. Dan dia akan terus pulang ke rumah.

Pada malamnya pula, dia akan menelefon untuk memastikan di mana aku berada, memastikan keadaanku. Aku rasa terharu dengan sikap mengambil beratnya. Aku rasa selamat dengan perhatiannya. Sungguh, dia semakin memikat hati ini untuk terus tertarik padanya.

"Kalau ikutkan abang, nak je abang tunggu kat luar ni sampai pagi. Tapi nanti apa pula kata jiran2 sayang" ujarnya pada hari pertama dia melakukan tugas 'bodyguard'. Aku hanya mampu mengucapkan terima kasih berkali2 padanya. Sekurang2nya aku tahu, Fakhrul takkan boleh menceroboh masuk ke dalam rumahku lagi.

Pada waktu malam pula, dia akan mengajakku berborak hingga aku rasa mengantuk. Bila aku cakap aku nak tidur, barulah dia sudi melepaskan aku dari talian. Itupun dengan janji bahawa aku tidak akan sesekali membiarkan panggilannya tidak berangkat, atau dia akan berlari ke rumah mencariku.

"Awak, saya nak tanya sikit la..." malam itu, seperti biasa aku bergayut dengannya di telefon.

"Emm... sikit je tau. Jangan lebih2 pulak" usiknya seraya tertawa. Suka sangat mengusik aku, tau.

"Awak ni..."

"Sorry, sorry. Apa dia sayang...?"

"Awak dah solat Isyak?" berhati2 aku menyusun kata. Ada sesuatu yang telah lama ingin kutanyakan padanya. Cuma tak terkeluar dari mulut je.

"Dah sayang. Lepas abang solat, baru abang call sayang. Kenapa? Sayang cuti ke hari ni?"

"Eh eh, ke situ pula dia ni. Mana ada. Sebenarnya... saya nak tanya pasal awak punya earing kat telinga awak tu. Kenapa awak bertindik?"

"Kenapa? Nampak tak macho ke?"

"Macho apa macam tu. Tak elok tau lelaki bertindik. Taula awak ni rugged, hip-hop, tapi agama tetap perlu didahulukan, kan?"

"Prihatinnya buah hati abang ni. Ni yang buat abang makin sayang ni. Sayang sikit..."

"Ha, mulalah tu nak naik miang dia tuh. Orang serius ni..." aku berusaha untuk serius. Suka hati dia je mintak orang sayang dia.

"Tuan Puteri, nanti bila kita bertemu pada esok hari, tuan puteri perhatikan betul2 telinga patik ni nescaya tuan puteri takkan jumpa kesan tindikan. Demikianlah adanya..." Main drama melayu pulak dia nih. Suka nak buat lawak tau...

"Maknanya...?" Pelik, tak bertindik tapi pakai subang kat telinga...

"Abang pakai for fun la. Masa zaman muda remaja dulu, abang teringin sangat nak bertindik, tapi mama tak bagi. Tak elok ikut budaya barat katanya. Tapi rupanya bad habit die hard, or in my case, my bad desire. So, abang lekatkan je kat telinga ni. Sampai sekarang pun abang jadi terbiasa pakai. Dah jadi bad habit pulak" jelasnya kemudian. Owhh....

"Macam budak2" perliku. Ada jugak orang macam dia ni ye.

"Hahaha... abang tahu, dah tua2 gini pun nak pakai subang. Tapi abang nampak macho kan? Hahaha..."

"Tapi, kalau Shai tak suka, abang takkan pakai lagi"

"Kenapa?"

"Kenapa? Abang takkan pakai kalau buah hati abang ni tak suka"

"Bukan. Maksud saya, kenapa awak baik sangat dengan saya? Kenapa awak... suka kat saya?"

"Maksud Shai, kenapa abang jatuh cinta pada Shai?" Aku mengangguk walaupun aku tahu dia takkan nampak.

"Soalan yang bagus. Abang ingat lagi masa first time abang jumpa Shai. Shai ingat?"

"Ingat. Masa tu saya tumpangkan awak gi Kuantan. Kenapa awak tersadai kat highway masa tu? Tengah panas lagi"

"Kereta abang rosak masa tu. Kereta tunda dah angkut kereta abang sebelum abang tumpang Shai. Kebetulan hari tu abang ada emergency matters kat Kuantan, abang tak boleh nak tunggu diaorang hantar abang sebab diaorang kena ambil 2 buah kereta lagi yang rosak kat highway. So, abang cuma boleh berdoa semoga ada orang baik hati nak tumpangkan abang. Nasib baik sayang ada. Tapi itu bukan kali pertama kita jumpalah, sayang"

Hah? Sebelum tu lagi? Bila lagi? Itulah kali pertama aku berborak dengan dia.

"Kita jumpa masa kat food court kat bawah bangunan Shai kerja tu. Masa tu, abang tahu Shai tengah perhatikan abang masa abang dok bercakap2 dengan pakcik nasi ayam tu, kan?"

Eh, masa tu? Dia perasan aku tengok dia ke masa tu? Ya Allah, malunya!!

"Hah? Awak nampak? Macam mana awak nampak?"

"Shai tak perasan ke cermin besar kat depan gerai nasi ayam tu? Abang nampak Shai dari situ la. Abang jatuh cinta pandang pertama masa tu. Punyalah abang auta pakcik nasi ayam tu dengan macam2 soalan, just so that I can watch my girl watching me"

Iskk... tak sangka... terharunya... Akid...

1 demented soul(s):

.::Ili Othman::. said...

Salam.

OMG!

So so so cute!

^_^

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review