|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Wednesday, October 17, 2007

Dia Milikku - 23

Mumbling o milanhawkin at 11:33 AM
Rupanya rajuk Angah berpanjangan hinggalah ke hari mereka mahu bertolak pulang ke Terengganu. Malah sewaktu aku menghantar Angah dan Achik ke stesen bas, Angah langsung tidak bercakap denganku. Sengaja pula dia memilih untuk duduk di seat belakang. Teruknya Angah merajuk kali ni.

Sesekali aku cuba juga bertegur sapa, tapi Angah buat bo layan je kat aku. Ish, Angah ni... Achik buat tak tahu je. Mungkin dia malas nak masuk campu hal aku dengan Angah.

"Kirim salam pada abah dengan mak ye" pesanku sebelum mereka menaiki bas. Achik mengangguk dan terus tunduk mencium tanganku. Angah juga berbuat yang sama, cuma kurang kemesraan pada tingkah lakunya.

Bila Achik masuk ke dalam perut bas, sengaja aku memanggil nama Angah kuat2 hinggalah dia berpaling dan mendekatiku.

"Kenapa?" soalnya. Angah tak pandang langsung padaku. Begitulah dia, kalau nak marah tu, dia takkan bertemu mata dengan orang yang dia sakit hati.

"Angah marah Along lagi ke?" Kudengar Angah mendengus. Yelah tu.

"Takpelah kalau orang tu dah taknak kongsi apa2 dengan kita. Kita tak marah pun" Amboi... Angah ni kalau dah merajuk, main 'kita-orang' pulak. Lawak pulak si Angah ni kadang2.

"Bukan macam tu, Ngah. Bagilah Along peluang uruskan hal Along ni sendiri. Nanti Along cerita la bila masa dah sesuai. Janganlah merajuk dengan Along lagi, ye Ngah" pujukku sambil mengusap lengannya. Aku mula nampak riak perubahan di wajah manisnya.

"Angah tak percaya kat Along ke? Angah tak percaya Along boleh handle urusan Along sendiri? Sampai bila korang nak Along bergantung pada korang je ni. Please Angah, tolong faham perasaan Along..." panjang lebar pula aku berucap kali ni. Aku mahu Angah faham mengapa aku tak mahu Angah masuk campur dalam urusanku kali ini. Angah sama macam mak dan abah, tak mahu aku terluka dan terlalu menjaga aku. Terlalu memanjakan aku sebenarnya hingga aku rasa rimas.

"Tapi Along, segala yang berkaitan dengan Abang Fakhrul bukannya perkara yang boleh Along handle sendirian. Percayalah Along, Along perlukan kami, keluarga Along" beria2 pula Angah bercakap. Teruklah Angah ni, suka nak menterbalikkan keadaan. Kenapa diaorang ni tak percaya pada aku? Kenapa asyik nak risaukan aku? Ingat aku tak boleh hidup tanpa Fakhrul?

"Dahlah Angah, Angah ni rupanya lagi degil dari Along" aku sudah berputus asa. Seperti selalu, bercakap dengan Angah, aku takkan boleh menang.

"Angah cakap benda yang betul, Long. Takpelah, mungkin kali ni Along tak bersedia lagi nak cakap dengan Angah. But dont expect me to let you off this easily. There is always a next time. Till we meet again, Along. Sayang Along" serentak itu, satu ciuman singgah ke pipiku, membuatku terharu. Angah ni, pandai betul nak ambil hati aku.

Aku melambai pada Angah dan Achik yang sudahpun berada di dalam bas yang sedang bergerak menuju ke timur. Jauh di sudut hati ini, aku amat bersyukur punya adik seperti Angah.

0 demented soul(s):

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review