|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Sunday, October 7, 2007

Dia Milikku - 16g

Mumbling o milanhawkin at 10:28 AM
"Sayang, abang tengah busy ni. Kejap lagi abang call balik ye. Love you, sayang"

Itulah kata2 dari Fakhrul setiap kali dia cuba menghubungi Fakhrul. Sudahlah mereka semakin jarang menghabiskan masa bersama. Masing2 sibuk dengan kerja. Fakhrul sentiasa sibuk dengan mesyuarat dan projeck sejak kebelakangan ini. Walaupun Shaira sendiri sibuk dengan kerjanya di kilang di kampung mereka, dia tetap meluangkan masa untuk menelefon tunang tercinta. Dan dia kecewa bila setiap kali panggilannya diputuskan dengan cara begitu.

"Agaknya abang Fakhrul dah tak sayang Along lagi tak?" luah Shaira dengan nada kecewa. Tubuhnya direbahkan ke atas tilam. Achik sekadar tergelak mendengarkan kata2 kakaknya.

“Mustahil abang Fakhrul tak sayang Along. Dia busy sangat tu agaknya” Achik menyangkal. Dia tahu betapa sayangnya Fakhrul pada kakak sulungnya itu. Kasih sayang Fakhrul begitu jelas pada mata mereka sekeluarga. Sesiapapun tidak akan dapat menafikan betapa sayangnya Fakhrul pada Shaira.

Biarpun bertahun2 sebelum ini Fakhrul merantau ke negara orang untuk mencari ilmu, tidak sekalipun lelaki itu lupa untuk mengirimkan berita pada Shaira. Malah birthday Shaira juga selalu dikirimkan hadiah dan kad pengganti diri. Achik amat pasti pada ketulusan cinta Fakhrul pada Shaira.

"Yelah, sejak akhir2 ni, busy sangatlah dia tu. Sampai takde masa nak call Along langsung. Cakap nak call back, tapi sampai mata terlelap pun dia tak call Along lagi tau. Geramlah..."

"Alah, nanti dia call lah tu"

Shaira hanya mampu mengangguk. Dia begitu berharap agar Fakhrul meluangkan masa untuknya. Jarak memisahkan mereka, jarak jugalah yang menghalang mereka dari menghabiskan masa bersama2. Shaira bekerja sebagai akauntan di sebuah kilang di kampung mereka, manakala Fakhrul sendiri bekerja sebaagai arkitek di Johor Bharu. Shaira begitu rindukan Fakhrul, dan dia tahu Fakhrul juga merindukannya. Apa yang mampu dilakukannya saat itu hanyalah menunggu hari mereka akan diijabkabulkan.

0 demented soul(s):

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review