|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Sunday, October 7, 2007

Dia Milikku - 16b

Mumbling o milanhawkin at 10:24 AM
"Abang, kenapa ni?" Shaira menyoal sambil membelek muka Fakhrul. Matanya lebam kehitaman. Bibirnya berdarah. Dengan cemas, dikeluarkan sapu tangan dari poket baju sekolahnya dan segera mengesat darah yang mengalir dari situ.

"Abang tak apa2. Ira jangan risau ek" kata Fakhrul. Hatinya berbunga senang bila melihat Shaira kerisauan begitu. Terasa dirinya disayangi.

"Ira tau abang gaduh dengan si Bob gemuk tu, kan?" telah Shaira. Kali ini dia membasahkan sapu tangan tadi dengan air masak yang sentiasa dibawanya ke sekolah. Dengan berhati2, dia menyapu di sekitar mata kanan Fakhrul.

"Habis, sapa suruh dia tarik tocang Ira, kacau Ira tiap kali Ira balik dari sekolah? Bob tu memang kena ajar sikit!" bentaknya. Terbayang2 muka Bob yang melutut di kakinya meminta belas setelah dia membelasah budak gemuk itu. Fakhrul senyum puas. Tak disangka Bob mengadu pada abangnya, Jon yang jauh lebih besar dari dirinya. Kerana itulah matanya boleh lebam. Pun begitu, dia tetap menang bila Jon juga tumpas di tangannya. Kemudian dia mengaduh kesakitan apabila dengan sengaja Shaira menekankan sapu tangan tadi pada matanya kuat2.

"Padan muka! Ada ke pasal ini pun nak gaduh" balas Shaira dengan geram. Shaira memandang perkara itu sebagai perkara yang boleh dibawa berunding. Bagi Fakhrul pula, tiada siapa boleh menyentuh Shaira selain dirinya.

"Ira ni, tak sayang abang ke? Sakit tau!" rajuk Fakhrul. Shaira tersengih2.

"Sebab sayanglah ni. Ira tak nak abang gaduh lagi, dengan sesiapapun tau. Tengok, abang dah lebam2 macam ni. Ira susah hati. Abang jangan gaduh lagi ye" pujuk Shaira pula.

"Habis, kalau ada yang kacau Ira lagi?"

"Rasanya, lepas ni, mesti dah takde orang berani kacau Ira lagi. Diaorang mesti dah serik dengan penangan abang tu, betul tak?" Fakhrul mengangguk2. Hatinya masih dilambung rasa bahagia bila Shaira mengaku menyayanginya.

"Jom balik. Nanti Opah risau" ajak Shaira. Tangannya dihulurkan pada Fakhrul. Dengan senang hati, Fakhrul menerimanya. Mereka berpimpin tangan pulang ke rumah.

0 demented soul(s):

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review