|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Tuesday, September 18, 2007

Dia Milikku - 6

Mumbling o milanhawkin at 9:52 AM
"Rasa2nya kan... aku sesuai pakai baju color apa ek?" soal Aida tiba2. Waktu itu kami berdua sedang menonton tv di ruang tamu rumah sewa. Aku mengerling sekilas pada Aida yang sedang membelek2 sebuah majalah. Majalah pengantin.

"Baju color apa pulak? Ini pasal baju pengantin kau ke?" soalku. Mataku sudah kembali menatap skrin tv.

"Ha'a. Aku belum pilih color baju la. Shah dah tanya aku hari tu, tapi aku tak buat pilihan lagi" Aida mula membentuk2 mulut. Hampir tergelak juga tengok mukanya saat itu. Kelakar betul.

"Pilih la color apa2 pun. Takpun pilih la color coklat. Kau kan suka color tu" cadangku. Aida mengengsot mendekati. Kemudian disuakan majalah yang dibeleknya tadi padaku. Jemarinya menuding pada sebuah gambar sepasang pengantin yang sedang menggayakan pakaian pengantin berwarna biru muda.

"Cantik tak baju ni?" tanya Aida. Nampaknya dia begitu berminat dengan baju pengantin itu.

"Kalau dah model yang pakai, semuanya akan nampak cantik" sengaja aku mengusik. Aida mula cemberut. Aku pula ketawa melihat gelagatnya yang pura2 merajuk. Memang beginilah hubunganku dengan Aida. Aku suka mengusiknya, dan dia suka nak tunjuk muka merajuknya.

"Aku serius ni, kau boleh main2 pulak"” rungutnya. Aku menarik nafas panjang dan melepaskannya perlahan. Kemudian bibirku menguntum senyum.

"Gini la, aku rasa baik kau bincang dengan Shah sendiri. Yang nak kahwinnya, korang bukannya aku. Even kalau aku bagi cadangan pun, kalau Shah tak suka tak jadi jugak kan?" ujarku berbaur nasihat. Aida nampaknya menerima cadanganku itu dengan anggukannya.

"OK la. Baik jugak cadangan kau tu. Emm... aku nak call Shah kejap ek" kata Aida sambil mengangkat punggungnya dari sofa. Aku sekadar mengiyakan dalam hati. Mataku menghantar lenggok Aida hingga dia menghilang di balik pintu bilik tidurnya.

Hai, dalam masa beberapa bulan saja lagi, aku akan kehilangan seorang roommate dan teman yang baik. Dan aku akan tinggal seorang di rumah ini. Semestinya aku akan merasa sunyi tanpa Aida. Selama ini, Aidalah temanku yang paling akrab di bandar metropolitan ini. Selama aku bekerja di sini, aku tak punya ramai teman. Hanya teman sepejabat dan Aida sajalah yang menghiasi hidupku. Bagaimanalah agaknya kehidupanku setelah Aida berpindah nanti.

Aida, yang garang tapi sebenarnya manja. Tegas namun penuh kasih sayang. Anak sulung Pakcik Khairul dan Makcik Aina itu punya hati yang besar. Dari yang aku tahu, keluarga Aida bukanlah dari golongan yang berada. Tapi sepanjang perkenalan kami, Aida tak segan2 membantu sesiapa saja. Selalu ringan tulang dan suka mengambil berat, antara salah satu sebab mengapa aku suka berkawan dengannya. Maka aku juga tak hairan jika Shah Azman, anak Tan Sri Shuhir itu terpikat pada Aida, gadis biasa namun istimewa. Bertuahnya Shah dapat gadis baik macam Aida. Aku doakan mereka berbahagia dunia dan akhirat. Amin.

Cuma aku sajalah yang rugi kehilangan Aida sebagai teman serumah. Walaupun sebenarnya aku sudah agak terbiasa hidup seorang, rasanya hidup sesiapapun takkan lengkap tanpa sahabat yang satu kepala. Ditambah lagi aku ini seorang yang amat susah nak rapat dengan orang yang baru kukenali. Bukan sombong, tapi pemalu. Nak cari roommate baru? Malasnya...

Tiba2, aku dapat merasakan kesunyian semakin menyelinap ke segenap sudut tubuhku.

2 demented soul(s):

El hombre del jardin said...

I dont undestand anything but it's seems amazing.
Have you met coco?

cocotica.blogspot.com

CresceNet said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review