|Terkini dari milan|

1. Amihana: Nilai Sekeping Hati 56 was the last post. New entry? Ntahla... (- . -')
2. SUS - dihentikan untuk seketika.
3. ABB - sedang dirombak. Progress may be updated.

Followers

Monday, July 23, 2007

::Kusimpul Mati - 41::

Mumbling o milanhawkin at 1:26 PM
Amirul mencapai jemari Mila dan menggenggamnya erat. Hatinya berbunga riang bila Mila langsung tidak melarang. Macam mana nak dilarang jika ibu bapa mertuanya sudah menunggu mereka di halaman rumah. Takkan nak buat hal kat sini.

Lega Pn Meriam melihat kemesraan mereka. En Zulfakar juga tersenyum senang. Hajat mereka untuk menimang cucu nampaknya akan tercapai dalam masa terdekat ini, InsyaAllah...

Setelah bersalaman dengan mereka, Pn Meriam membawa Mila ke dapur untuk menyediakan makan malam. En Zulfakar pula beriringan masuk ke dalam rumah bersama Amirul. Mereka rancak berbual mengenai hal perniagaan.

“Alia mana, Mama?” Mila bertanya. Sejak tadi dia tak nampak kelibat Alia di mana2. Rasanya gadis itu belum lagi mula bekerja. Pn Meriam yg sedang mengacau gulai berpaling memandang Mila.

“Alia pergi rumah Kak Amira kamu. Katanya nak rehatkan fikiran sebelum mula kerja minggu depan” jelas Pn Meriam. Mila mengangguk. Betul juga, bila dah kerja nanti takde masa nak rehat.

“Mila, bila lagi Mama nak dapat cucu dari kamu?” Soalan Pn Meriam benar2 mengejutkan Mila. Hampir saja pisau yang digunakan untuk memotong buah limau menghiris jarinya. Nasib baik sempat elak!

“Err...err...” Aduh, apa nak dijawab ni...

“Tengah usaha la ni, Mama” Entah bila masa Amirul masuk ke dapur pun dia tak sedar. Tahu2 je tangan Amirul sudah melingkar ke pinggangnya. Tubuh mereka terlalu rapat. Tak malu betul la lelaki ni. Nasiblah dapat laki terlebih miang. Dahla miang, tak malu pula tu, kutuk Mila dalam hati.

Pn Meriam tersengih2 melihat mereka berdua. Dia memanjatkan syukur yang tak terhingga kerana perubahan anaknya. Malah dia sentiasa berdoa Mila akan menerima Amirul kembali. Doanya sudah dijawab.

“Tepi la, orang nak buat kerja ni”

“Eleh, takat potong limau tu takde la keje mana pun. Bukannya tengah goreng ikan ke apa” usik Amirul. Eh, loyar buruk plak dia ni. Bagi siku kang!

Amirul mengeratkan pelukannya. Rasa tak nak lepas langsung. Hatinya sedang sarat menanggung kasih yang menggunung. Langsung dia tak peduli pada Mamanya yang terpacak kat situ. Dagunya diletakkan ke bahu Mila. Sesekali bibirnya mencium bahu Mila.

“Keluar la, temankan Papa” Mila mencuba lagi. Kalau tak berjaya juga, dia memang akan lakukan sesuatu.

“Taknak. Unless sayang bagi abang one big kiss” Amirul berbisik ke telinga Mila. Dia dah berkira2 nak memijak kaki Amirul sekuat hatinya bila ibu mertuanya menyelamatkan tindakannya.

“Yelah, Mirul ni. Yang nak berkepit dengan bini tu je kenapa? Kat rumah tak cukup ker?” perli Pn Meriam pula. Rimas juga bila melihat Amirul begitu.

“Mama jeles ke? Nanti Mirul cakap kat Papa ekk” Amirul tergelak dan berlari keluar apabila Pn Meriam pura2 mahu memukulnya dengan senduk gulai.

“Ishh, budak ni...”

Sepanjang malam itu, Amirul memang tak berenggang langsung dari sisi Mila. Ke mana saja Mila pergi, di situlah dia muncul. Bahkan bila Mila menawarkan diri untuk membasuh pinggan mangkuk yang mereka guna untuk makan malam, Amirul dengan rela hatinya ikut sama membantu. Walaupun dia hanya sekadar merenung isterinya tanpa berbuat apa2. Bosan merenung, dia akan mengusik. Puas mengusik, dia akan memeluk atau mencium isterinya bila saja ada kesempatan. Sudahnya Mila mengambil masa hampir dua jam hanya utk membasuh pinggan.

“Suka sangat kacau orang” rungut Mila bila pipinya baru saja dicium oleh Amirul. Digosok2 pipinya dengan lengan bajunya. Dahla tak tolong basuh pinggan, dikacaunya pulak kita.

“Suka, suka sangat. Lebih2 lagi bila baby abang ni marah. Lagi marah, lagi comel. Yang abang suka sangat tu, suara baby tu. Manja. Marah pun manja. Semacam je abang rasa” balas Amirul, tersengih. Mila menghadiahkan sebuah jelingan tajam untuk suaminya.

“Cepat la basuh pinggan. Abang nak tidur pulak ni” Amirul merengek lagi. Rasa macam dah lama pulak kat dapur ni. Mama dan Papa agaknya dah lama tidur.

“Nak tidur, naik je la atas. Apa kaitannya pulak dengan saya?” bidas Mila, malas mahu melayan karenah Amirul yg kebudak2an.

“Abang mana boleh tidur kalau takde baby abang. Nanti abang nak peluk siapa?” Amirul sudah kembali mengelus bahu dan belakang Mila. Mila tak menjawab, sibuk mengelap pinggan yang terakhir.

“Lagipun, abang nak tunaikan hajat Mama dengan Papa ni. Diaorang nak baby girl” bisik Amirul yang kemudian mencempung tubuh isterinya.

0 demented soul(s):

 

thydivaontheloose... tempat ambe jadi minah jiwang Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review